Albert Gil López | Quines són les tendències SEO per al 2017?

En aquest article tractarem de forma detallada les tendències SEO per aquest any 2017 que és molt possible que s’extenguin també per al proper any 2018. El SEO canvia pràcticament cada dia, així que revisarem els factors que caldrà tenir en compte. Per fer un bon SEO, el millor que pots fer és anticipar-te a la competència sabent com evolucionaran els cercadors i sobretot Google en els propers anys. Això ens pot fer posicionar-nos davant de la resta establint estratègies ràpides i optimitzades per als motors de cerca. És gairebé impossible predir com funcionaran els motors de cerca en el futur, per això, hem d’analitzar les tendències i mai enfocar tots els nostres esforços en una sola tècnica.

1. GOOGLE PENGUIN 4.0 EN TEMPS REAL

Google Penguin es va llançar al 2012 per combatir el linkbuilding massiu i tècniques de manipulació com el blackhat. El primer dels elements més destacables de les novetats i tendències per al SEO a 2017 és l’aparició de Penguin 4.0.

Abans podies crear webs i posicionar-les a través d’enllaços de molt mala qualitat, de manera que et beneficiaves d’ocupar la primera posició durant alguns mesos, fins que el nou Penguin es posava en marxa. Des del 2017 això ja no serà possible, ja que Penguin 4.0 ja forma part del core de Google. Això vol dir que s’ha de vigilar el perfil d’enllaços de la millor manera possible i tenir present que ja no es podran crear llocs web per posicionar-los en poc temps i deixar-los caure quan Penguin aparegui, perquè a partir d’ara Penguin estarà sempre present.

2. SEO PER A DISPOSITIUS MÒBILS I RESPONSIVE DESIGN

La navegació a través d’aquests dispositius és cada vegada més rellevant i és per això que cal optimitzar el lloc web de manera que sigui fàcilment navegable i accessible des del mòbil. A més, caldrà optimitzar l’estratègia de continguts i la cerca de paraules clau per poder fer front al següent canvi relacionat amb el SEO mobile, és a dir, cerques de veu i com la gent realitza les seves cerques a Google.

3. LES XARXES SOCIALS SERAN MOLT MÉS INDEXADES

Google ja té un acord amb Facebook i Twitter a Estats Units referent a cercadors de notícies. Aproximadament el 3% dels tuits ja són indexats, per la qual cosa és possible que ja hagis vist algun als resultats de les teves cerques. Aquests resultats guanyaran molta més importància i seran molt més influents en factors com el posicionament orgànic.

4. CERQUES DE VEU I OPTIMITZACIÓ

Aquesta predicció pot ser bastant lògica tenint en compte que el tràfic mobile està creixent més i cada cop s’utilitza més per cerca web. Han sorgit serveis com Siri, Cortana o Google Now i no és extrany que la gent els estigui utilitzant cada cop més. Això ja és una realitat com a nova forma de buscar informació a Google. Abans es feien cerques concretes i ara es fan preguntes. Aquesta és una realitat que, cada vegada, va més en augment. És una manera natural perquè els sistemes de reconeixement de veu cada vegada són millors, interpreten millor el que vols dir i ofereixen millors resultats en conseqüència.

El problema, però, segueix sent que, en moltes ocasions, Google no és capaç de relacionar la pregunta amb la resposta i no torna els millors resultats. És per això, que cal canviar el keyword research i, sobretot, optimitzar el contingut. Pel que fa al keyword research, els canvis no tenen per què ser massa dràstics. Es pot fer de manera tradicional, però tenint en compte que aquestes cerques, en gran mesura, es faran en forma de pregunta.

5. SEO LOCAL

El SEO local sempre ha tingut molta importància des que van començar a tenir importància aquests resultats. Aquesta tècnica té molta sinergia amb el tràfic mobile i la cerca per veu. Això vol dir que els resultats locals poden arribar a tenir més importància que els resultats tradicionals, en molts dels casos.


Què et semblen aquestes noves tendències que s’aplicaran aquest 2017? Creus que es mantindran el proper any 2018?

REFERÈNCIES

[1]  SEM RUSH. ¡6 Importantes tendencias SEO que nos acompañarán en 2017! https://goo.gl/eoBFKY